Monografie, která se vám dostává do rukou, má charakter teoretické studie a prezentuje výchovné paradoxy a jejich reflexi učiteli vybraných společenskovědních předmětů na sekundárním stupni vzdělávání. Z hlediska teoretického ukotvení tématu čerpá předkládaná práce oporu v pedagogice, konkrétně ve speciálních (oborových a předmětových) didaktikách. Vedle tohoto obecného oborově didaktického teoretického základu čerpáme v teoretické rovině i z odborných prací, které byly o výchově k občanství za posledních pětadvacet let sepsány a nebyly jen ideologickými konstrukty, ale obsahovaly i hlubší teoretické rozbory. Cílem bylo předložit odborné veřejnosti dílčí syntézu dosavadního stavu poznání v oblasti předmětových didaktik občanské výchovy, respektive základů společenských věd a také aktuální stav didaktiky společenských věd, a to v kontextu současného aktuálního pojetí oborových didaktik. Naplněním tohoto cíle usilujeme o odstranění zjevného deficitu, který je neuralgickým bodem bránícím dalšímu rozvoji didaktiky společenských věd a příslušných předmětových didaktik.
Neprodejný titul — vydáno pro interní potřebu UP Olomouc